Barbizon Ekolü

 

Ekol, dönemin baskın romantizm akımına karşı ortaya çıkan gerçekçiliğin özgün bir tavrı olarak ortaya çıkmıştır. Yaklaşık 1830'dan 1870'lere kadar etkili olmuştur. Akım ismini Fransa, Fontainebleau Ormanı yakınlarındaki Barbizon köyünden almıştır. Bu ekolün en önemli özelliklerinden bazıları ton nitelikleri, renk, gevşek fırça darbeleri ve yumuşak form kullanımıdır.

 

1824 yılındaki Paris Salon sergisinde İngiliz ressam John Constable'ın eserleri sergilenmekteydi. Onun kırsal peyzajları genç sanatçıları derinden etkiledi. Onları kurallardan çok doğrudan doğadan ilham almaya yönlendirdi. Doğal sahneler aynı zamanada dramatik temalar için arka plan işlevi görmeye başladı. 1848'de John Constable'ın idealleri Barbizon ekolünün kuruluşu ile deklare edilmiş oldu. Fransız manzaraları ekolün en temel konusu haline geldi.

 

Ekolün başını çekenler, Theodore Rousseau, Jean-François Millet ve Charles-François Daubigny'dir. Jules Dupré, Constant Troyen, Charles Jacque, Pierre Emmanuel Damoye, Charles Olivier de Penne, Henri Harpignies, Paul-Emmanuel Péraire, Gabriel-Hippolyte Lebas, Albert Charpin, Félix Ziem, François-Louis Français, Émile Van Marcke, Narcisse Virgilio Diaz ve Alexandre Defaux ekole mensup diğer ressamlardır.

 

Millet, manzaraları figürleri (köylü figürleri, köylü hayatı sahneleri ve alanlarda iş peyzaj kapsayacak şekilde genişletti. Örneğin hasat tablosunda, hasatta çalışan üç köylü kadını tasvir ediyor. Ancak bu kadınlar, ana hasat tamamladıktan sonra kalıntıları toplamak için izin verilen yoksul insanlardır. Böylece, Millet konuyu zengin ve yoksul çelişkisine odaklayarak sosyal konulara değinmiş oluyordu. Onların gizli ve marjinal konumlarını vurgulamak için, yüzlerini sakladı. Kadınların eğilmiş olmaları da günlük işlerin zorluğunu temsil etmektedir.

1829 baharında, Jean-Baptiste-Camille Corot Fontainebleau ormanında çalışmak için Barbizon'a gelir. 1822'de ilk önce Chailly bölgesini resimler. 1830 ve 1831 sonbaharında çizim ve resimlerini tamamlamak için tekrar Barbizon'u ziyaret eder. 1860'ların sonlarına doğru Barbizon'lu ressamlar, Paris 'te okuyan genç Fransız sanatçıların dikkatini çekmeye başlamıştır. Bu sanatçıların Claude Monet, Pierre-Auguste Renoir, Alfred Sisley ve Frederic Bazille'de dahil olmak üzere peyzajları için Fontainebleau Ormanını ziyaret ederler. 1870'lerde bu sanatçılar empresyonizmin kuruluşuna öncülük etmişlerdir.

 

Barbizon Ekolü Ressamları

 

Charles François DaubignyCharles François Daubigny 1817-1878jules dupre
Jules Dupre 1811-1889
jean françois millet
Jean François Millet 1814-1875